Random stuff

  • Varje gång Ronda och jag har vart dubbelnollade har vi blivigt placerade av vad jag kan minnas. Vi brukar bli antagligen placerade eller så blir vi uteslutna. Brukar sällan bli något mitt i mellan, haha..
 
  • Ronda är en ponny som är rolig att rida varje dag och är alltid rolig att hålla på med. En otrolig viktig grej tycker jag.

  • Som ni säkert vet har Ronda vart himlans orolig i transporten det senaste året. Nu står hon brett och har bomull i öronen. Hon är världens snällaste att lasta, har lastat henne själv vid ett tillfälle och så. Men när transporten rör sig är lite läskigt tycker hon. Hon står med bakbenen otroligt brett för att få balans och när det är lite väl skumpigt, och ibland när det inte ens är skumpigt, så sparkar hon i transporten. En livlig dam helt enkelt.
 
  • Ronda är världens bästa på att raca på uteritter. Det är bara släppa tygeln och trycka lite med skänlarna som signal och då flyger hon iväg. Sen när man vill bromsa så är det bara sätta sig tillbaka och dra lite lätt i ena tygeln några gången. Och då på hackamore, tygeltagen borde hon knappt känna. Och då saktar hon av snällt. Det är sällan jag har behövt tagit tag i tygeln och bromsat.Hackamore is tha shiiit!
 
  • Ronda är en otroligt kräsen dam. Betfor kan hon äta några gånger sen tröttnar hon på det och vill inte äta. Samma sak gäller godis. De 2 kilo morottgodis hon fick i julklapp dög inte åt Rådis. Knäppo ponny... gillar inte godis liksom?
 

Kommentarer

Lämna en kommentar? :) :

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0