Tänk inte bara på det negativa

Nu ska jag skriva nått som jag är bra på:
Jag är väldigt bra att se på saker possitivt. Om jag exempel stannar ut mig på en tävling är det inte så att jag blir jättesur på Ronda, inte vill prata med någon och är en riktig bittermaja. Såklart jag blir arg och besviken ibland. Men jag försöker alltid ändå hålla huvudet uppe och lee. För något gick ju bra? Ronda gick in i transporten, vi kom in på banan, vi kanske kom över första hindret, vi kanske hade en jättebra känsla på framhoppningen. Det brukar alltid finnas nått bra. Även om de negativa brukar överväga de possitiva.


På folkärna i somras var definitivit inte en av våra bästa tävlingar. Stannade ut oss på andra hindret i en klass och på femte i en klass. Men jag var fortfarande glad på hela meetingen, surade inte efter mina starter utan taggade om till nästa tävling och hejade glatt på mina vänner. I stället för att sitta i bilen eller tyst på läktaren som jag vet flera skulle göra.


Så på nästa tävling om det går dåligt eller efter en träning där inget funkade. Fokusera inte bara på de negativa, det finns säkert något possitivt du kan tänka på också.
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har blivit sjukt mycket bättre på det om jag får säga det själv, haha, för några år sedan tyckte jag alltid att allt gick skit och var jättesur efter, men nu fokuserar jag på det bra, och även om det inte gick så bra så är jag fortfarande glad efteråt, ingen vill ju ha någon tjurkärring i närheten!;)

2012-09-20 @ 21:55:35
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Anna

Bra Sara :D!

2012-09-22 @ 09:55:00
URL: http://annamarracaroline.tumblr.com/

Lämna en kommentar? :) :

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0