Fille

De tog ett tag att komma igenom hans "skal", de va dagar de inte alls va kul att rida. Fick be om hjälp att göra iordning honom för jag vågade inte. Han bet och sparkade mot mig i början, det fanns dagar då jag faktiskt funderade på att sluta vara fodervärd på honom. Berättade de aldrig för nån, inte ens mina föräldrar för det vågade jag inte. Men jag tyckte han va lite tråkig, och sen att jag knappt kunde göra iordning honom själv gjorde ju inte saken bättre.
Men det fanns endå nåt som fick mig att fortsätta, och det bättre och bättre. Efter ett tag kunde jag göra iordning honom själv och hoppningen gick bättre och bättre. Dressyren va fortfarande sjukt svår och jobbig, men vi kämpade på.

Tillslut hittade jag igenom hans "skal", och där fanns världens gulligaste ponny! Numera kommer han oftast när jag ropar på honom i hagen och är världens snällaste i boxen.


Finaste ponnyn ♥♥♥








Kommentarer
Postat av: Cissi

Du har lärt Fille så grymt mycket, nästan allt han kan känns det som! Grymt jobbat lilla Alex, och fina ni är :)<3

2012-05-18 @ 21:05:27
Postat av: Elin

sv: Åhh, tack så mycket fina du! Ser två här ovanför som också är mycket, mycket fina tillsammans!

2012-05-18 @ 21:44:59
URL: http://dancingalone.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det ska inte vara lätt i början, utan det är när det är svårt och man måste kämpa tillsammans med hästen som man verkligen blir ett bra team och sen får ett fint resultat! Ni har haft en lång resa tillsammans, en otroligt resa och det ska du vara stolt över! <3

2012-05-18 @ 23:14:01
URL: http://sofiehaagensen.blogg.se/

Lämna en kommentar? :) :

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0