Kall stalldag.

Med dubbla långkalsonger, fleecebyxor + täckbyxor och två av mina tjockaste tröjor + två fetto jackor gav jag mig ut i stallet denna kalla måndag. Usch och fy på vintern asså!

Katta böjde Ronda och kollade henne idag. Perfekt med en veterinär i stallet! Rådis hade iaf svarat på behandlingen och var betydligt bättre. Hon var lite halt på ena fram så vi får se om hon behandlas igen nästa vecka eller hur det blir. Jag ska rida lätt en gång för att se hur hon känns och om hon fortfarande sparkar ovanligt mycket innan vi åker in till kliniken.  Vi får se om jag sitter kvar. Katta berättade nämligen att när de hade släppt ut hästarna i hagen med delen med gräs öppen hade Ronda var helt överlycklig. Hon hade varvat storhästarna på ytterspår flera gånger,  låg i kurvorna och hade brallat runt. Sötis ponny! Hon har stått i fyra veckor så hon har samlat på sig riktigt mycket energi nu. Tänk vad grymma vi kommer vara i vår! Tror hon mår bra av den här vilan.

Dådan i sitt  fina stalltäcke som jag fick av Elin igår. Tack så jättemycket! Täcket var jättefint och satt perfekt :D Fick även täcket som hänger på boxdörren!  Jättesnällt!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hur klarar du dig att inte rida på så länge? :o
Nej men hoppas hon blir bättre!

2012-12-04 @ 18:44:16
URL: http://zaally.blogg.se

Lämna en kommentar? :) :

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0