Ligger under två duntäcken

Vaknade upp med en härlig huvudvärk idag. Började skoldagen med en stökig mattelektion. Gjorde inte huvudvärken bättre direkt. Andra lektionen fick jag magkatarr. Lektionen efter var också stökig. Hade så ont i huvudet så jag ville skrika, ont i magen så jag ville gråta. I slutet av lektionen satt jag och tryckte in naglarna i handen för att inte skrika.
Hade verkligen världens panik. Hyperventilerade smått, skakade och hjärtat gick i 180 kändes det som. Jag är dessutom en sån här som inte vill åka hem. Utan jag stannar i skolan hela dagen trots ständig huvudvärk och magkatarr. Jag tycker inte man ska åka hem för huvudvärk/förkylning (eller nått sånt) eller stanna hemma pga av det. För då är man svag.


Men idag gick det verkligen inte. Så jag fick åka hem vid 11 tiden. Dock hoppade jag av vid stallet i stället för hemma. Jag kom inte ihåg sist jag mådde så här dåligt så jag ville vara med den som alltid får mig att må bra.
Sen när jag gick ut i hagen till Rådis med tårar i ögonen och mådde kasst så sprang hon iväg. Hon hade inga planer på att gå in. Ronda har aldrig gjort så förut och jag vart såklart ledsen och irreterad. Hade ingen lust att hämta kraft för att få in henne och mysa med henne. För då var jag inte på humör för det längre. 
Så jag tog bussen hem. Frös som jag inte vet vad. Och hamnade under två varma täcken.
 
Nu ska jag tillbaka till sängen. Får se om jag åker till stallet senare beroende på hur jag mår eller ber någon annan rida Rådis. 
 
Nu ska jag sluta berätta om min härliga dag. Ha det förhoppningsvis bättre än mig.
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Krya på dig!

2012-08-23 @ 16:08:46
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Stackare! Vad jobbigt med både huvudvärk och magkatarr. Krya på dig

2012-08-23 @ 17:44:37
URL: http://bestponyfriends.bloggplatsen.se
Postat av: Andréa

Sv: bra att du räknat sara! Trodde att det bara var jag och Cissi men vad bra med flera då blir det ännu skojjigare :D

2012-08-26 @ 21:10:33
URL: http://andreab.blogg.se

Lämna en kommentar? :) :

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0