Idag var det nära..

...att jag åkte i backen. Red på ängen med en övertaggad Ronda idag! Hon har vilat nästan hela veckan förutom i onsdags då Lisa red eftersom jag har legat halvdöd i sängen under veckan. Så det var lite extra krut i henne! Tror faktiskt det var första riktiga snögaloppen den här vintern för våran del också, det var på tiden! Jag förväntade mig att hon skulle ha massa energi så jag red på tränsbett. Haha, vilket nog var rätt tur för jag tror inte jag hade haft så mycket att säga till om om hacket hade varit på. Ronda studdsade, bockade, sparkade och hoppade sida till sida som aldrig förr haha. I traven gick det bara väldigt snabbt. Men i varje galoppfattning bjöd hon på ett litet glädjeskutt. Samma sak när man är på väg och sakta av, då sparkar hon bak ut i protest. Vid en fattning så drog hon igång några vackra bocksprång och jag hade ingen chans att behölla balansen. Det är liksom ingen fjuttig bockserie, utan mer två höga bockningar direkt efter varandra. Men hon stannade iaf snällt när jag låg på halsen, men nöd och näppe lyckades jag kravla mig upp iaf. Bus ponny!
 
Sen travade jag och galopperade lite på utebanan också där hon var så himla fin! I galoppen kunde jag länga ut tygeln och hon stannade fortfarande i formen och jag kunde samla och öka. Hon vart så rund och mjuk i både traven och galoppen. Gud vad kul det är att rida när man får den känslan, man vill ju aldrig sluta! Hon gjorde upp för bocksprången iaf ;)
 
Visst är det otroligt roligt att rida? Man inser verkligen inte det när man inte har ridit på ett tag.
På måndag är det återbesök igen och då håller jag alla tummar, tår och hårstrån jag har att hon fortfarande är frisk. Jag har haft en lite dålig känsla tidigare och jag hoppas verkligen att jag bara var lite nojjig. Så håll tummarna på måndag ♥
 
Hon är bra fin hon ♥

Kommentarer

Lämna en kommentar? :) :

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0