Dagens övning

Eftersom jag missade hoppträningen i tisdags så hoppade jag idag.
 
Började med att bygga fram hinder och sen så red jag fram. Mycket tempoväxlingar och hon var riktigt fin och frammåt i traven. I galoppen så kom hon igång efter lite ökningar och småvolter i kort kort samlad galopp. Sen började jag jag hoppa fram på två studds. I början så sprang hon faktist in i studdsen och lyssnade inte alls tillbaka. Ja, vi snackar fortfarande om Ronda. Inte ett dugg likt henne att dra så men alltid lika roligt när hon tycker nått är så kul!
Sen red jag lite snäva svängar på ett räcke på ca 70 cm. Riktigt fin var hon här med. Otroligt fin på hjälperna och sög verkligen tag i hindret.

Som avslutning lade jag ihop studdsen och räcket. Studds-3 galoppsprång-räcke.
Vågade till och med höja upp räcket till 115 cm och Ronda tvekade inte ens. Jag såg avståndet och kunde bara sitta där. Nu känns det riktigt bra till tävlingen på söndag!

Det här ridpasset kan jag leva länge på!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Härligt! :D

2012-10-18 @ 20:15:04
URL: http://sofiehaagensen.blogg.se
Postat av: Jennifer

Vad kul att det gick så bra! :D

2012-10-20 @ 15:08:21
URL: http://www.zaally.blogg.se

Lämna en kommentar? :) :

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0