Motivationen på topp

Idag var Rådis gryyyyymt fin! Det var länge sedan det gick så bra!

Jag red första seriösa dressyrpasset på länge.  Började med att longera då hon har så mycket energi. Efter satt jag upp och red mycket halter och tempoväxlingar. Så fort jag kortade tygeln så fick jag en mjuk och samlade ponny. I traven så var det full fart i början. Hon drog inte iväg med hvudet uppe i luften utan hon stannade kvar på tygeln men bogarna flög åt alla möjliga håll. Efter massa övergångar till skritt/halt blev det betydligt bättre!

Sen galopperade vi! Överlycklig ponny där! Första galoppen sen hon skadade sig. I början fick hon galoppera kravlöst innan jag satt mig ner och jobbade henne mer. Samlade ihop henne och vips, dressyrponny på hög nivå!
Sen red jag också mycket övergångar och gjorde längningar i både trav och galopp. Om jag ska vara helt ärlig så har vi nog aldrig fått så bra längningar.

Är grymt nöjd över ridpasset! Om man ska vara petig så borde jag ha ridigt ihop henne mer och fått henne att vänta på mig.
Det här ridpasset behövde vi! Är riktigt taggad att träna så vi är i perfekt form till ridlägret!


Kommentarer

Lämna en kommentar? :) :

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0