Planering och motivation

Prio nummer 1 för ett bra ridpass: Motivation, har du dålig inställning och ingen motivation på träningar så kommer det granterat inte gå bra. Det kommer bara sluta att du och hästen blir irreterade på varandra. Vilket ger en ännu mindre motivation till ridpasset. Då rider jag hellre ut den dagen och busar runt. För då blir jag mer motiverad än ett dåligt ridpass i ridhuset där jag och hästen blir bara irreterade på varandra.



Prio nummer 2 för ett bra ridpass: Planera ridpasset, bestäm innan du kommer till stallet vad du ska gör för nått. Lägg upp ridpasset innan du börjar rida. För då kommer ridpasset gå betydligt bättre. Även om det inte går bra varje ridpass så går det bättre om du har en plan.
Desto mer förberedd jag är också desto mer motiverad blir jag också.

Ibland när jag ska rida och jag kommer upp till ridhuset så har jag ingen aning om vad jag ska göra för nått. Och då slutar det ofta med att jag mest bara lullar runt och inte sätter några krav på Ronda.



Kommentarer

Lämna en kommentar? :) :

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0