Åby träningsläger 2012

Lungt en av de bästa veckorna på lägret!
De delade in grupperna efter storhästar och ponnyer. Jag och de andra privathästarna var i en grupp + 3 andra och vi låg på en ganska jämn nivå så det var skönt. Vi red 2 pass om dagen, ett markarbetepass och ett hoppass. Vi hoppade inga höjder förrän den sista dagen innnan avslutningen. Det var mycket fokus på avstånd.
Det var rätt tråkigt att vi jämt hoppade så lågt. Sällan över 60cm. Man behöver inte hoppa högt varje pass men jag tror vi hade lärt oss mer om vi ändå hade hoppat över 80 cm.
 
De två första dagarna var det rätt segt men efter ett tag så vart jag riktigt bra kompisar med de två som Lisa och jag delade rum med. När vi inte red eller tjockade i oss massa onyttigt så låg vi och kollade på Pretty Little Liars.
 
Ronda var väldigt fin och frammåt under hela ridlägret. Jag red bara med sporrarna 3-4 pass men de behövdes inte. Haha, vi red till en 'terrängbana' och de tog ganska lång tid. Vi skrittade till terrängbanan och Ronda och Shampiz (min rumkompis ponny) var så jäkla taggade på vägen dit och de stod mest och hoppade och höll på. Både Mika och jag satt och garvade ihjäl oss hela vägen dit.

Print från 'tävlingen' sista dagen!
 
Sista dagen så var det en tävling då man skulle rida så nära en tid som möjligt. Det var indelat i tre klasser, en där hindrena låg på 60-80 en till 70-90 och en till 80-100. Jag hoppade sista klassen men hindrena låg bara på ca 80-90. Vi fick inte riktigt något flyt i banan då hon ställde sig och sparkade framför första hindret och sen fick jag aldrig snurr på henne. Vi nollade iaf men känslan var inte den bästa.
Vi kom nog bland de sista... haha! Idealtiden var 70 sekunder och jag red på lägre en 60... hehe (A)

Film från 'tävlingen' och ett ridpass kommer!

Kommentarer

Lämna en kommentar? :) :

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0