Vill tillbaka där vi lämnade det

Är så himla himla sugen på att träna. Sista hoppträningen som var för ca 6 ½ vecka sen var så underbar, kommer fortfarande ihåg känslan! Ärligt talat så red jag som en gorilla då. Men Ronda hade så kul och det var full gas genom hela banan och hon hoppade sådär überbra som hon hade gjort den senaste tiden.
Sen hade jag även tränat dressyr för Lollo och efter det var jag jättetaggad att utvecklas mer i dressyren med Lollos hjälp. Det var ju rätt konstigt nu när hon vart halt, det märktes ju inte eftersom hon har aldrig gått bättre. Vart pigg, jätte arbetsvillig och hoppat dunderbra. Man borde ju tycka det skulle vart tvärtom?
 Jag håller alla tummar jag har att i vår kommer jag ha en frisk häst som är lika fin (eller finare!) som hon var innan hältan. Har spanat in massa övningar + träningsupplägg och jag tror jag kan ha hittat ett upplägg som passar mig och Rådis 100%.
 
Jaja, vi lär antagligen inte var back on track förräns i slutet av Februari, som det ser ut (hoppas) nu, och då med en lugn igångsättning för Rådis skull. Det känns ganska långt bort just nu. Men om man jämför med de hästägare som råkar ut för senskador m.m, då ska jag inte säga så mycket.

 
Jag menar kollar vad cool hon var på tävlingsbanan! Man ser verkligen hur hon söker hindrena och hoppas så fint fint. Bästa känslan någonsin! Tar på mig stoppet i början, jag höll ut mitt spö mot rumpan det var därför hon sparkade.

Kommentarer

Lämna en kommentar? :) :

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0