Tömkörning.

Kom till stallet och hade inga i planer på att rida. Bara borsta och pussa på Rådis. Men sen så vart jag så himla sugen på att longera så jag lindade Rådan fint och gick upp till utebanan. Dock hittade jag inte gummisnodd i varken ridhuset eller på banan så jag longerade utan.
 
I början så var hon lugn och fin och sökte sig neråt trots att hon inte hade någon inspänningstygel. Sen när hon galopperade så vart det krut i pållen! Sen ville jag inte longera så mycket mer eftersom hon bara la sig jätte mycket på innebogen och drog på 180 km/h. Så jag var lite nojjig för skador som vanligt. 
 
När jag var på jakt efter gummisnodd så hittade jag en till longeringslina i ridhuset så jag bestämde mig för att tömköra. Har gjort det en gång tidigare och då var vi inte helt överrens på vilket håll vi skull gå åt.
Ibörjan stod hon bara och trippade och gick på volt och vad jag än gjorde så envisades hon att hon skulle gå kvar på volten. Tror nog hon inte riktigt förstod vad jag ville heller. Men sen viftade jag ordentligt med spöt mitt framför henne när hon krullade ihop sig på volten när jag svängde åt andra hållet.
Först vart hon såklart lite överraskad men sen så vart hon med på noterna och det var så himla roligt att tömköra! Hon gick på "tyglen" och lyssnade super på mig.
Lilla prinsessan med snygga infettade hovar!

Kommentarer
Postat av: Ida

Söööt!

2012-08-20 @ 20:23:35
URL: http://idislove.bloggplatsen.se

Lämna en kommentar? :) :

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0