Gårdagens ridpass.

Igår var det första gången i hoppspecialen den här terminen. Vi red mycket på volt och sen avslutade med att hoppa på serpentinbågar. Rådis skötte sig som vanligt utmärkt men jag var lite borta i skallen. Tappade yttertygeln hela tiden och så samlar jag upp den stup i ett och då blir Rådis störd. Jag måste bli mycket bättre på att ge henne ett bra stöd. Träna träna!
 
Hon hoppade iaf jättefint på bågarna och bytte fint över. Vi hade faktist tränat på byten i veckan så hon var extra haj på det! Hon var lite springig, men hellre springig och uppmärksam än att korva ihop sig som hon kan göra. Dock filmade min bara början av ridpasset då jag sa åt henne att hon inte behövde filma resten.
 
Här är en film från idag. Ser ni hur jag håller på med yttertygeln? Blir så irreterad på mig själv när jag ser filmen. Verkligen nyttigt att bli filmad då man ser så tydligt vad man kan förbättra!
 
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar? :) :

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0