2 år

Idag har Ronda vart min i 7 månader. Det var också för cirka 2 år sedan jag vart fodervärd på henne.
Tiden rinner verkligen bara iväg.
Jag kommer ihåg mitt första ridpass som fodervärd klart och tydligt. Jag red barbacka och det var första gången Ronda gick på tygel i galoppen med mig. Kommer ihåg att jag var så nöjd.
Sen har det rullat på sen dess. Massa skratt, glädjetårar och tårar. Efter våran vinst på lurbo hade jag svårt att andas och fick kämpa jäkligt hårt för att hålla in alla tårar. Alla gånger jag har suttit i Rondas box och bara kollat på henne.  Jag vet inte hur många gånger jag har skrattat högt på uteritter. Minnen som jag aldrig kommer glömma. En tid som kommer alltid ligga närmast i mitt hjärta.  Åren med min fina tjej.
Nu när jag skriver det här så fylls ögonen med tårar. Glädjetårar. Jag har fått så underbara minnen med denna underbara ponny. Jag har lärt mig att efter regn kommer solsken och att man aldrig ska sluta kämpa. Jag har aldrig haft så roligt som med Ronda. Jag har fått en bästa vän som är helt oförglömlig.
 
 
Oktober 2010
 
 
 
 
Juli 2012
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Ni är så fina ihop!:)

2012-08-01 @ 10:15:04
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Lämna en kommentar? :) :

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0